Alla inlägg den 2 augusti 2016

Av A och M - 2 augusti 2016 16:44

Stod ute en stund på morgonen i humlesurr och doft av schersmin. Fuktig, kylig morgon under päronträdet. Ser fåglar som jag inte har en aning om vad det är och så kolibris. Nån liten rödbrun, en grönaktig och så nån som är helt oansenligt grå tills den vänder på huvudet och visar sitt vackra, röda ansikte. Ekorren kilar förbi i ett träd, tittar skeptiskt på mig. Jag är skeptisk tillbaka eftersom besök på Skansen har lärt mig att ekorrar är satans djur som inte tvekar att attackera en. Men idag håller vi oss båda lugna. Den skuttar upp över taket och jag tasar in igen. Morgon i vår trädgård.

Av A och M - 2 augusti 2016 01:51

Idag hände det. Maths var på jobbet så barnen och jag gick på egna äventyr (Out of the closet, second hand) och på väg dit hörde vi några barn ropa på oss. Vi gick dit och det visade sig att de hade ett lemonadstånd på trottoaren! Självklart för 50 cent glaset. Vi slog till på varsin mugg och berättade att vi kom från Sverige och kände oss som om vi var med i en Snobben-tidning.

Efter lite snicksnackande hit och dit visade det sig att mamman var lärare på skolan vi hoppas Loke ska gå i och barnen går där och ja, det verkar bra!

Ovido - Quiz & Flashcards