Alla inlägg den 19 september 2016

Av A och M - 19 september 2016 22:38

Jag har ju glömt att berätta för er att jag har börjat volontära i skolbiblioteket! När jag äntligen får leva ut mina bibliotekariedrömmar så glömmer jag berätta för er! Skrämmande.

Iallafall, jag ska egentligen vara där en eftermiddag i veckan, men det har blivit lite mer än så so far. Hittills har jag mest stansat bokstäver och häftat upp saker, men idag fick jag ställa tillbaka böcker i hyllor och det var minsann ingen barnlek. Många, många bokstäver och siffror att förhålla sig till. Jag klarade dock uppgiften jättebra. Om jag får säga det själv.

Att sätta tillbaka böcker i bokhyllorna är lite som att fronta livsmedel när man jobbar i mataffär. Man drar fram, fyller på, snyggar till. Jämna fina rader utåt och inga störande luckor. Man är nöjd. Så nöjd. Sen kommer nån vetgirig liten skitunge och börjar besudla ens fina arbete med sina rafsiga små fingrar. Usch! Gå och lek med en kotte! vill man skrika. Men man kan inte ordet kotte på engelska och någonstans inombords förstår man att barnets lärare kanske inte kommer att ställa sig på ens sida, så man ler och behärskar sig. Skriker inombords. Mantrar "andas, andas". Och sen är det dags att gå hem.

Ovido - Quiz & Flashcards