Alla inlägg den 4 september 2016

Av A och M - 4 september 2016 19:26

Hej klassen.


I mitt förra inläg skrev jag lite om min skola och nu ska ni få mer info. För 47 timar, 18 minuter och 16 sekunder sen hade jag mitt livs första show and tell. Det var nervöst men det gick bra. I slutet av dagen fick jag beröm av en klasskompis.


Min lärare som för övrigt är en väldigt snäl och bra lärare, heter Ms Gross, men hon vill bli kalad Ms G.


Nu till en helt annan sakis!!! Igår köpte jag inte en ros röd som blod men en baseball-handske. Den ska jag ha med mej på baseball-match idag. Om bollen lyckligtvis komer upp på läktaren så är jag redo!!!


 



 

Av A och M - 4 september 2016 07:38

Vi har haft några väldigt vanliga dagar här och inte mycket har hänt. Tänkte jag skriva. Sen började jag fundera lite mer och insåg att det inte är riktigt sant. Loke har till exempel genomfört sitt livs första show and tell, inför klassen! Han var såklart väldigt nervös och ville helst slippa, men med lite övning hemma och toppenbra stöd från sin lärare gjorde han det och han gjorde det bra! Vi var väldigt stolta, glada och rörda.

Idag har jag varit lite... spröd. Ägnade fredagrn åt heldagsshopping i San Francisco och avslutade med att träffa Daniel som jag inte sett på 25 år och egentligen inte kände ens då! Vi gick en skrivarkurs för resetidningen Vagabond ihop och tja, för att göra en lång historia kort vill jag bara säga - tack facebook. Så igår hade vi reunion med den äran! Kom hem vid midnatt med en guldpappkrona (upp och ner, sa Maths) på huvudet och fnissade runt en stund innan jag slocknade med ringar och smink på. Nattsärken hade jag dock fått på. Visserligen ut och in och bak och fram, men ändå. Bra jobbat!

Ikväll är det Maths som galejar i storstan och jag hoppas han har lika kul som jag hade igår. Han får ju ändå hänga med hela Swans!

Idag hade jag en tidigt-80-tals-upplevelse. Jag gick till posten och fick stå i kö! Inte var den kort heller. 45 minuter. En kassörska. De andra två bakom disken hade lite andra uppgifter för sig. En var våldsamt upptagen av att hasa omkring med papper i handen och den andra gjorde ryggymnastik. Det är också viktigt.

Eftersom Maths skulle ut på roligheter gick jag och Loke på bio. Hett tips: Ta inte med era barn på Sausage party. Det är inte en barnfilm. Upprepar: Inte. Barnfilm. Tvärtom faktiskt. Den handlar bara om sex, våld och droger och... tja, vad ska jag säga? Jag skäms!

Ovido - Quiz & Flashcards