Direktlänk till inlägg 19 november 2016

Field trip med the evil swedish mom

Av A och M - 19 november 2016 07:34

Lokes skola skulle göra en field trip idag och jag anmälde mig som medföljande förälder för flera veckor sen. Egentligen bara för att få åka amerikansk skolbuss. Både Loke och jag såg mycket fram emot att få göra det så när informationsbrevet kom ut i måndags och jag insåg att vi skulle gå till fots ville jag hoppa av. Men det hade ju varit taskigt så jag bet ihop och Loke hade förstås inget val. Han stackarn fick dessutom göra matteprov innan det var dags att gå. (Jag är glad att slippa. Till och med den som är nio tycker att jag suger. "Mamma, det är faktiskt ingen idé att du försöker hjälpa mig med matten. Du är för dålig.")

Ja, men sen blev det iallafall rätt bra fast vi inte fick åka skolbuss. Själva field trippen var att se Cal Bears basketdamer spöa skiten ur motståndarna. Efter en lite tråkig inledning där Cal Bears låg under med 1-12, hämtade de upp rejält och vann med typ 65-56 eller om det var ännu mer. Kommer inte riktigt ihåg när det blir sådär mycket siffror. (Se sista delen av stycket här ovan.)

Vi tjoade och hoade och viftade glatt med pompomerna som delades ut innan match. Och så käkade vi medhavd macklunch. (Ingen tappade någon tand idag.)

Det var förbjudet att köpa snacks eftersom det blir orättvist om vissa inte kan eller får köpa. Jag tycker det är helt ok på ett skolevent. Men en pojke i gruppen jag var ansvarig för försökte ändå hala fram plånkan för att skaffa sockervadd och då blev jag sådär tråkig och förstörig och sa att det fick han inte, så nu tycker han att jag är en ond mamma. Utländsk och ond och pratar jättekonstigt. Maths kom på en ny och jättebra dokusåpaidé: Evil swedish mom. Snart i en tv nära dig! Se mig tillrättavisa, näpsa och korrigera med fast och skrovlig hand, alltid med en snärtig, men dåligt uttalad, kommentar på engelska.

Och just det! Plötsligt var Ms G. Lokes lärare, uppe på golvet i en hela-havet-stormar-basket-tävling. Hon borde ha kommit tvåa efter läraren som helt uppenbart själv var basketspelare, men fulfintades ut av gammlärare med psykoflin. Dåligt! Det var självklart inte en lärare från Lokes skola, ånej. Säkert kom fuskekärringen från någon av ligistskolorna nere i Oakland.

 
 
Ingen bild

Eva

19 november 2016 08:37

Det verkar vara kul over there och bra att du håller dig till skolans regler vad det gäller sötsaker mm. Jag tror att du kan matematik men eftersom du håller dig till vardagsmatte så har de andra kunskaperna fryst inne. Må gott!

A och M

19 november 2016 17:34

Eva, jag har aldrig varit någon matte-stjärna. Och det är ok!

 
Ingen bild

Cecilia

22 november 2016 08:02

Evil mum idén var ju superbra! Det känns faktiskt som att ni lever i en helt annan värld vid sidan av vår. Skulle slå superhårt här hemma.

Å, näää inge sötsaker i skolan. Det blir för dyrt med tandläkarbesöken sen. Har föräldrarna inte förstått det än. Vi förstod direkt vi så vad det kostade för Maths.

Kram, kram!

A och M

24 november 2016 21:34

Sötsaker hemma räcker mer än väl!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av A och M - 10 januari 2017 14:21

Vi lämnade Monica för Barbara. Och även om vi gillade Monica så kan hon inte mäta sig med sin efterföljare. Jösses jäklar vilket fint ställe. Vi bodde på charmiga Mason Beach Inn, ett litet motell i den bättre klassen med guldkornet Christopher i rec...

Av A och M - 8 januari 2017 02:51


Ett regnigt Santa Monica välkomnade oss efter en ovanligt kort och köfri biltur. Nyårsafton på piren hade vi tänkt oss, men fick i receptionen veta att Santa Monica är en miljömedveten del av staden och fyrverkerier var helt förbjudna. Nåja, vi hade ...

Av A och M - 6 januari 2017 21:15

Resan genom Los Angeles tog längre än vi hade väntat. LA-trafiken var så massiv som man hade hört. Tillslut kom vi dock fram till vårt lilla hotell bakom Hollywood Boulevard. Vi hade väl inga förhoppningar på hotellet i Hollywood egentligen, men det ...

Av A och M - 4 januari 2017 00:29


Kaffesugna gänget ville inte ha kedje-fika utan nätletade upp Steinbeck café. Och kedje-fika slapp vi. Vi hamnade på biblioteksfiket i Santa Maria! Ser lite enkelt ut, men smakade finfint. ...

Av A och M - 3 januari 2017 20:11

Från stilla, vackra La jolla vid havet styrde vi kosan mot Los Angeles för att landa ett par nätter i Anaheim. Vid inte så stilla, vackra Express Inn vid vägen. På baksidan fanns iallafall ett litet torg med tvättomat och nagelvård så jag vaxade ögon...

Ovido - Quiz & Flashcards