Alla inlägg den 16 november 2016

Av A och M - 16 november 2016 04:51

   

Det kom en lång och härlig kommentar från klassen på Årstaskolan. Här kommer svar på det mesta!

"Hej, Tjena, Tja Loke

Vi hoppas att du har det bra i Berkeley. Nu kommer det en hel påse med frågor från oss.
Finns det någon annan i din skola som är från Sverige?

Loke: - Nej, men det är två som kan svenska. En lärare som bodde i Skåne när hon var ung och en tjej i 4th grade som pratar svenska av nån outgrundlig anledning.

Spelar du mycket Pokémon Go?

L: - Ja!! Of course!

Vad är det roligaste i USA?

L: - Att det inte snöar. Jag har fortfarande t-shirt och I don't have to wear tunga kläder.

Är det kallare nu än i somras?

L: - Ja, det skulle jag nog säga faktiskt. Men det är ändå inte så svalt direkt. Mest på kvällarna.

Vilket godis är godast? Svenskt eller amerikanskt?

L: - Svenskt!!! Jag längtar efter geléhallon, Gott & blandat, kexchoklad... Och falukorv! Jag längtar SÅ mycket efter falukorv!

Vilken skola gillar du mest? Årstaskolan eller skolan i Berkeley?

L: - Skolan i Berkeley faktiskt. Man har med sig egen mat varje dag och man får ha med sig kakor till lunchen. Lyxlyxlyx! Alla lärarna är jättebra och engagerade och jätteöpna för frågor. Och igår fick vi känna på en människohjärna!!! (Med plasthandske, OBS!) Det var på min science class.

Vad heter din skola i USA?

L: - Berkeley Arts Magnet, men kallas oftast BAM! Vi studenter kallas coyotes.

Vad är ditt favoritämne?

L: - Math. Det är toppen! Jag har nästan alltid 100 % på matteproven utom en gång när jag hade 97.

Har du hittat några nya vänner?

L: - Ja! Mest är jag med Negus, Matteo och Miguel. Plus killarna i mitt fotbollslag, t ex Leib.

Vad är din favoritmat?

L: - Hamburgare med super crispy fries. Men vi äter mest typ samma mat som hemma. Utom falukorv då!! :( Jag har testat corn dog, det var vidrigt!

Finns det några bra Pokemons?

L: - Ja det finns Pinsir överallt och massor med Taurosar. Drowzees är ganska ovanliga här.

Vilken är din bästa Pokémon?

L: - En 1911 Gyarados. Jag tog över två gym med den i helgen som var.


Har du varit extra orolig över clownerna?

L: - Nej, men jag blev rädd en kväll när jag såg en clown jaga en random människa på vår gata. Det var läskigt och jag hade svårt att sova sen.

Har du några ämnen som du inte hade i trean?

L: - Science, gardening och dance. Science och gardening är jättekul, men dance är tråkigt. På gardening får vi lära oss om jorden och plantering, kompost, kretslopp och så och så får vi äta det vi odlar.


Vad gillar du att göra på fritiden?

L: - Spela pokémon go, fotboll, water bottle flip challenge och sånt.

Använder du skoluniform?

L: - Nej. Det existerar inte i Berkeley!

Längtar du hem?

L: - Sådär. Både och. Jag längtar efter mina svenska vänner (er i klassen) och falukorv! Men det kommer bli svårt att lämna vännerna här och min superbraiga lärare, Ms Gross.


Vi saknar dig och längtar tills du kommer tillbaka till oss. Vår mentor är jättesnäll, du kommer att gilla henne.

Med vänliga hälsningar

Keelingarna 4A (gamla 3C)"


Tack för att ni skrev, det var jättekul! Snart ses vi. Om två månader är jag tillbaka!


Här är min skola!


Här är min klass på Halloween. Negus var Steve från Minecraft! Jag var en enhörning. Matteo vann läskigaste dräkt.

Och här är mitt fotbollslag! Leib är den som sitter längst ut till höger. Vi gör en asbra grej i slutet av fotbollsträningen, vi går "laget runt" och alla får säga nåt som nån snnan har gjort bra på träningen!




Här är jag efter runathon på min skola. Jag sprang 13 varv och fick ihop över $ 90 till skolan!!




Här är vårt team. Vi är i level 24, så jag är nöjd!







Ovido - Quiz & Flashcards