Alla inlägg den 15 november 2016

Av A och M - 15 november 2016 07:09

När jag höll på att förbereda middag ifår tog det tvärstopp i köksvasken. Vattnet bara bubblade uppåt och sugproppade man ena sidan, fontänade det upp på den andra. Eftersom det hände i samband med att jag avfallskvarnade ner en stor mängd potatisskal var jag säker på att allt var förstört och det var mitt fel. Men det skulle bli värre. När jag insåg att vi inte kunde köra diskmaskinen. Å paniken!

Messade vår husvärdinna som kontaktade sin handyman och när Oren tillbringat nästan fem timmar (inklusive två vändor till VVS-butiken) med att fixa och trixa med rör och muttrar, var problemet löst. Hurra!

Oren berättade att han förut jobbade som it-chef och att den intellektuella stimulansen kanske inte var riktigt lika stor i nuvarande jobbet "men som it-chef fick jag aldrig kramar för utfört arbete".


Ovido - Quiz & Flashcards